Bankowy Arbitraż Konsumencki działa przy Związku Banków Polskich i został powołany w celu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami-klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta pozasądowe postępowanie rozjemcze). Za konsumenta uznawana jest osoba fizyczna, która zawiera umowę z bankiem w celu nie związanym z działalnością gospodarczą.
Wszczęcie postępowania tylko i wyłacznie na wniosek konsumenta. Wniosek o wszczęcie postępowania musi mieć formę pisemna i może zostac przesłany do Arbitrażu pocztą na adres:
Bankowy Arbitraż Konsumencki
00-380 Warszawa, ul. Kruczkowskiego 8
telefon (22) 48 68 400
Wraz z wniesieniem wniosku konsument uiszcza opłatę w kwocie 50 zł przekazem na rachunek Arbitra bankowego. W przypadku gdy wartośc przedmiotu sporu jest niższa niz 50 zł, opłata wynosi 20 zł. Arbiter bankowy nie podejmuje żadnych czynności, dopóki opłata, o której mowa nie zostanie uiszczona.
PKO BP S.A. XV/O centrum Warszawa 55 1020 1156 0000 7702 0008 8120
Regulamin Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego |
1 EUR | 4.7160 | ![]() | +0.0084 |
1 USD | 4.3258 | ![]() | +0.0006 |